سوالات متداول
1. موتور جستجوی بلیط چيست؟
موتور جستجوی بلیط سامانه جستجوي بلیت هاي چاتري و غيرچارتري از بين صدها سايت ديگر است. لطفا دقت فرماييد که ما در موتور جستجوی بلیط خريد، فروش و يا رزرو بلیت هواپيما را انجام نمي دهيم، بلکه شما را به صورت رايگان به سايت فروشنده اصلي بلیت هواپيما وصل مي کنيم و سپس شما قادر خواهيد بود به صورت آنلاين بلیت هواپيماي خود را رزرو و خريد نماييد. درآمد ما فقط از راه فروش تبليغات بوده و هيچ هزينه اي بابت خريد و فروش بلیت دريافت نمي کنيم بنابراين مطمئن باشيد که در سايت ما همواره ارزان ترين بلیت ها را مشاهده خواهيد کرد. تقاضا مي کنم در صورت بروز هر مشــکل از لحظه ي ورود به سايت موتور جستجوی بلیط تا زمان سوار شدن هواپيما با ما در تماس باشيد
2. چطور از موتور جستجوی بلیط استفاده کنم؟
جهت جستجوی پرواز در سایت موتور جستجوی بلیط، می توانید در اولین صفحه، در قسمت های مشخص شده، مبدا ، مقصد و تاریخ مورد نظر خود را وارد نموده و سپس بر روی دکمه "جستجو" کلیک نمایید. در صفحه ی بعد لیستی حاوی قیمت ها به همراه اطلاعات هر پرواز نمایش داده می شود، در این صفحه شما می توانید برای جستجوی ساعات پرواز خاص، ایرلاینهای خاص و... از فیلترها در سمت راست صفحه استفاده نمایید، در این صورت نتایج با توجه به فیلترهای انتخابی شما، به صورت خودکار به روز رسانی می شوند. بعد از کلیک روی هر پرواز، لیست فروشندگان آن پرواز خاص برای شما نمایش داده می شود و شما میتوانید پس از مشاهده ی ستاره های تعهد آن آژانس در قبال مسافر، در مورد خرید از آن آژانس تصمیم گیری نمایید، در این صورت با کلیک روی گزینه ی "خرید" به سایت آژانس مربوطه متصل شده و خرید خود را نهایی فرمایید. همچنین شما همواره می توانید جهت رفع مشکل یا مطرح کردن سوالات خود با بخش پشتیبانی موتور جستجوی بلیط تماس حاصل فرمایید.
3. موتور جستجوی بلیط براي چه کساني کاربرد دارد؟
بازديد و استفاده از سايت موتور جستجوی بلیط براي کليه ي افرادي که از سفرهاي هوايي استفاده ميکنند کاربردي و براي عموم آزاد مي باشد.
4. رمز عبورم را فراموش کردهام
برای ارسال رمز عبور جدید به ایمیل شخصی خود اینجا را کلیک کنید.
5. آيا موتور جستجوی بلیط مستقيما اقدام به فروش بليت ميکند؟
خير. موتور جستجوی بلیط تنها يک موتور جستجو است که با نمايش کمترين نرخ پرواز، شما را به سايت فروش آژانس ها متصل ميکند.
6. تفاوت موتور جستجوی بلیط با يک آژانس هواپيمايي فروشنده ي پرواز چيست؟
موتور جستجوی بلیط يک موتور جستجوست که ارزانترين پروازها را با قيمت هاي واقعي به شما نمايش مي دهد. بعد از انتخاب هر پرواز شما به صفحه ي آژانس هواپيمايي مربوطه متصل شده و ميتوانيد خريد خود را انجام دهيد.
7. چگونه و در چه مواردي با بخش پشتيباني موتور جستجوی بلیط تماس بگيرم؟
در صورت مشاهده ي مشکل در استفاده از سايت يا اپليکيشن، ميتوانيد با بخش پشتيباني موتور جستجوی بلیط ارتباط برقرار کنيد، همچنين لطفا در صورتي که به سوال شما در اين صفحه پاسخ داده نشده است، حتما ما را مطلع فرماييد.
8. آيا موتور جستجوی بلیط بابت اتصال مسافر به سايت فروشنده هزينه اي دريافت ميکند؟
خير، کليه خدمات موتور جستجوی بلیط به صورت کاملا "رايگان" در اختيار عموم قرار ميگيرد.
9. آيا آژانسهاي فروشنده حتما ملزم به فروش پرواز با قيمت نمایش داده شده روي موتور جستجوی بلیط هستند؟
بله، تمامي آژانسها بايد پرواز را دقيقا مطابق با نرخي که روي موتور جستجوی بلیط نمايش مي دهند، به مسافر ارائه کنند. لطفا در صورت مشاهده ي مغايرت نرخي و مبادرت آژانس به فروش بليت با نرخ بيشتر ازآنچه روي موتور جستجوی بلیط نمايش داده شده، مورد را با بخش پشتيباني موتور جستجوی بلیط مطرح نماييد تا در اسرع وقت بررسي شود.
10. منابع درآمد موتور جستجوی بلیط چيست؟
منابع درآمد موتور جستجوی بلیط تنها از بخش تبليغات سايت مي باشد.
11. آيا موتور جستجوی بلیط در تعيين قيمت پروازها دخالتي دارد؟
خير، موتور جستجوی بلیط در تعيين قيمت دخالتي ندارد، اما در راستاي حمايت از حقوق مصرف کنندگان، بر قيمت ها نظارت دارد.
12. آيا موتور جستجوی بلیط پروازهاي تمامي آژانس ها را بدون محدوديت نمايش ميدهد؟
خير، تنها آژانس هايي که داراي سهميه ي پروازي هستند و داراي مدارک و مجوزهاي معتبر فروش پرواز هستند، مجاز به نمايش پرواز مي باشند.
13. در صورت مشاهده ي اختلال يا خطا در عملکرد سايت يا نرم افزار موتور جستجوی بلیط، چطور مشکل را پيگيري کنم؟
لطفا در صورت بروز هر گونه مشکل در استفاده از سايت يا اپليکيشن، با بخش پشتيباني موتور جستجوی بلیط ارتباط برقرار کرده و مورد را گزارش نماييد.
14. آيا موتور جستجوی بلیط روي تلگرام کانالي براي معرفي ارزان ترين پروازها دارد؟
خير، به دليل نوسان غير قابل پيش بيني قيمت ها از سمت آژانس هاي فروشنده، امکان ارائه ي قيمت هاي معتبر و دقيق از طريق کانال تلگرام موجود نيست.
15. يا ميتوانم از طريق تماس تلفني با موتور جستجوی بلیط، قيمت پروازها را بپرسم؟
با توجه به سهولت استفاده از وبسايت و همچنين اپليکيشن موتور جستجوی بلیط، پيشنهاد مي شود براي بررسي قيمت تنها از اين راه ها استفاده نماييد.
16. بعد از اتصال به سايت فروشنده، چطور پرواز مورد نظر خود را رزرو کنم؟
پس از اتصال به سایت فروشنده و کنترل مجدد مسیر و تاریخ انتخابی خود، تعداد مسافر را به تفکیک بزرگسال، کودک و نوزاد وارد نموده، و بر روی دکمه ی "رزرو پرواز" کلیک نمایید، سپس در جدول "اطلاعات مسافر"، اطلاعات درخواستی مسافران نظیر جنسیت، نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و آدرس ایمیل را وارد نموده، و نهایتا با فشردن دکمه ی "رزرو پرواز"، جهت پرداخت به درگاه بانکی متصل خواهید شد. پس از انجام عملیات پرداخت، یک نسخه از بلیت شما به صورت خودکار به آدرس ایمیلی که در زمان رزرو در سایت فروشنده وارد کرده اید، ارسال خواهد شد. بلیت تان را هر زمان از طریق شماره رفرنس یا واچری که دریافت کرده اید، از طریق سایت فروشنده قابل پیگیری هست.
17. از کجا مطمئن باشم که سايتي که از آن خريد ميکنم، معتبر است؟
با توجه به نظارت پيوسته ي بخش پشتيباني موتور جستجوی بلیط، بر مجوزها و همچنين عملکرد آژانس هاي فروشنده، کليه ي آژانس هايي که پروازهايشان روي سايت موتور جستجوی بلیط جستجو مي شود، معتبر مي باشند.
18. اطلاعات مسافر شامل اسم، کدملي و شماره تماس را به چه شکل وارد کنم؟
شماره تماس، کدملي واسامي مسافران بايد به زبان لاتين وارد شود، ممکن است در بعضي موارد در صفحه ي رزرو از شما درخواست شود که علاوه بر وارد کردن اطلاعات به زبان لاتين، اسامي را مجددا به زبان فارسي هم وارد نماييد.
19. در صورت همراه داشتن نوزاد يا کودک، هزينه ي پرواز به چه شکل محاسبه مي شود؟
نوزاد به مسافر زير 2 سال و کودک عموما به مسافر 2 تا 12 سال گفته مي شود. براي نوزاد تنها مبلغي به عنوان بيمه پرداخت مي شود، اما براي کودک با توجه به رزرو صندلي مجزا، اين رقم بين 70 تا 100 درصد نرخ بزرگسال، متغير خواهد بود، جهت کسب اطلاعات بيشتر در اين باره، با آژانس فروشنده تماس حاصل فرماييد.
20. چطور مي توانم براي يک پرواز خاص، درخواست ظرفيت بيشتري براي تعدادمسافران، داشته باشم؟
با توجه به اينکه موتور جستجوی بلیط دخالتي در بحث ظرفيت پروازها ندارد، لطفا درخواست خود را با آژانس فروشنده مطرح نماييد.
21. زماني که در حال وارد کردن اطلاعات مسافر بر روي سايت آژانس هواپيمايي بودم، به صورت خودکار از صفحه ي رزرو خارج شدم، علت چيست و چطور اين مشکل را حل کنم؟
ممکن است در هنگام رزرو پرواز، نرخ ها تغيير کرده باشند، و شما با چنين خطايي مواجه شويد، لطفا در صورت بروز اين مشکل با بخش پشتيباني موتور جستجوی بلیط تماس بگيريد.
22. چرا گاهي اوقات قيمت درج شده روي صفحه ي رزرو پرواز، از مبلغي که روي موتور جستجوی بلیط ديده ام بيشتر است؟
به دلیل اینکه موتور جستجوی بلیط اطلاعات پروازی خود را از بیش از 600 فروشنده ی مختلف بلیت، دریافت و به صورت یکپارچه به کاربران نمایش میدهد، بنابراین زمانی در حدود 3 تا 5 دقیقه تاخیر در به روز رسانی اطلاعات امری طبیعیست. ممکن است قبل از اینکه موتور جستجوی بلیط اطلاعات خود را بروزرسانی کند، فروشنده ی بلیت قیمت و تعداد صندلی های خود را تغییر دهد، که این امر باعث میشود قیمت نمایش داده شده در سایت فروشنده با سایت موتور جستجوی بلیط متفاوت باشد.
23. در حين رزرو، اطلاعات مسافر را اشتباه وارد کرده ام، چطور ميتوانم اين اطلاعات را اصلاح کنم؟
با توجه به اينکه موتور جستجوی بلیط دخالتي در بحث اطلاعات مسافران ندارد، لطفا درخواست خود را با آژانس فروشنده مطرح نماييد.
24. در صورتي که تاريخ دقيق سفرم مشخص نيست، آيا ميتوانم بليتي را رزرو کنم که امکان جابجايي تاريخ داشته باشد؟
لطفا جهت کسب اطلاعات لازم در اين مورد با آژانس فروشنده تماس حاصل فرماييد.
25. از چه طريق ميتوانم با آژانس فروشنده ي پرواز تماس بگيرم؟
عموما در کليه ي سايت ها اطلاعات تماس آژانس در بخش "تماس با ما" يا کادر پايين سايت، قابل دسترسي است. در صورتي که موفق به مشاهده ي اطلاعات تماس آژانس نشديد، با بخش پشتيباني موتور جستجوی بلیط تماس حاصل فرماييد.
26. در صورتي که آژانس هواپیمايي پاسخگوي تماس من نباشد، چگونه مي توانم مورد خود را پيگيري کنم؟
لطفا در چنين مواردي با بخش پشتيباني موتور جستجوی بلیط تماس بگيريد تا مورد پيگيري شود.
27. شماره کارت، تاريخ انقضا، رمز دوم و cvv2 چيست؟
اين اطلاعات بر روي کارت بانکيتان درج شده است. شماره 16 رقمي ثبت شده بر روي کارت، همان شماره کارت شما است. تاريخي که بر روي آن نوشته شده همان تاريخ انقضا است. CVV2 نيز عدد سه رقمي است که بر روي بدنه کارت قابل مشاهده است. رمز دوم شما يا رمز دوم اينترنتي از طريق دستگاه عابر بانک (ATM) قابل دريافت است.
28. آيا در صورتي که رمز دوم نداشته باشم ميتوانم خريد کنم؟
در اين مورد با آژانس فروشنده تماس بگيريد و شرايط خريد تلفني را از ايشان سوال فرماييد. لطفا دقت فرماييد که در صورت خريد تلفني هم مبلغي که شما پرداخت ميکنيد نبايد از مبلغي که روي سايت موتور جستجوی بلیط مشاهده کرده ايد بيشتر باشد، بنابراين لطفا در صورت مشاهده ي چنين مواردي به بخش پشتيباني موتور جستجوی بلیط اطلاع دهيد.
29. با کدام کارت هاي بانکي يا کارت هاي هديه ميتوانم جهت خريد اقدام کنم؟
به وسيله تمامي کارتهاي عضو شتاب که داراي رمز دوم بوده و قابليت پرداخت اينترنتي دارند مي توانيد خريد خود را انجام دهيد. لطفا دقت فرماييد که در صورت خريد از طريق کارت هديه، امکان استرداد مبلغ پرداختي به کارت امکان پذير نيست.
30. آيا مسافر بايد همان شخصي باشد که کارت بانکي به او تعلق دارد؟
خير. نيازي به مطابقت اسم مسافر و دارنده ي کارت بانکي نيست، شما با هر کارت بانکي که قابليت خريد اينترنتي و رمز دوم را داشته باشد، ميتوانيد خريد خود را انجام دهيد.
31. آيا خريد من با موفقيت انجام شده است؟
شما مي توانيد با جستجوي شماره رفرنس يا واچر بليت در سايت فروشنده، از صحت خريد خود اطمينان حاصل نماييد، همچنين مي توانيد با بخش پشتيباني موتور جستجوی بلیط تماس گرفته و درخواست خود را مطرح کنيد.
32. چرا قيمت درج شده روي بليت از مبلغي که پرداخت کرده ام، بيشتر است؟
به دليل اينکه معمولا "نرخ مصوبي" که توسط "سازمان هواپيمايي کشوري" براي پرواز تعيين شده بر روي بليت ها درج مي شود، که ممکن است بالا تر از رقم پرداختي شما باشد، اما جاي نگراني نيست و بليت شما کاملا معتبر مي باشد.
33. آيا در صورتي که قيمت درج شده روي بليت 0 باشد، بليت معتبر است؟
ممکن است آژانس فروشنده به صورت پيش فرض قيمتهاي مندرج در بليت را 0 تعريف کرده باشد، در اين صورت رقم درج شده روي بليت شما هم 0 خواهد بود، اما جاي نگراني نيست، و بليت معتبر مي باشد.
34. چطور اسم آژانسي که از آن خريد کرده ام را پيدا کنم؟
در منوي بالاي سايت موتور جستجوی بلیط بخشي به عنوان "بازدیدهای من" وجود دارد که مي توانيد در آنجا ليست آژانس هايي را که جهت رزرو به سايتهايشان متصل شده ايد، ببينيد. اين صفحه حاوي اطلاعاتي مانند تاريخ و ساعت جستجوي شما، اطلاعات پرواز و اطلاعات آژانس مي باشد. همچنين جهت بازيابي اين اطلاعات در اپليکيشن موتور جستجوی بلیط مي توانيداز منوي سه خطي بالاي نرم افزار، گزينه ي بازدیدهای من را انتخاب نماييد. ضمنا شما همواره مي توانيد در اين باره از همکاران بخش پشتيباني موتور جستجوی بلیط راهنمايي بگيريد.
35. بعد از انجام عمليات پرداخت، چطور بليت خود را دريافت کنم؟
معمولا بلافاصله پس از پرداخت، بليت به شما نمايش داده مي شود که قابليت ذخيره کردن را دارد، گذشته از آن بليت هميشه به صورت خودکار به ايميلي که در هنگام رزرو وارد کرده ايد ارسال مي شود.
36. آيا بايد بليت را چاپ (پرينت) کنم؟
بله. بهتر است که جهت استفاده از پرواز نسخه ي چاپي بليت خود را همراه داشته باشيد.
37. آيا مراجعه به آژانس هواپيمايي، جهت دريافت بليت، الزامي است؟
خير. بليت به صورت خودکار براي شما ارسال خواهد شد و شما تنها بايد آن را چاپ نموده و جهت استفاده از پرواز همراه خود داشته باشيد. معمولا بلافاصله پس از پرداخت، بليت به شما نمايش داده مي شود که قابليت ذخيره کردن را دارد، گذشته از آن بليت هميشه به صورت خودکار به ايميلي که در هنگام رزرو وارد کرده ايد ارسال مي شود.
38. خريدي با پرداخت موفق انجام شده و مبلغ از حساب من کم شده، اما بليت را دريافت نکرده ام، چطور بايد پيگيري کنم؟
لطفا اين مورد را با آژانس فروشنده هماهنگ فرماييد.
39. کدام آژانس هاي هواپيمايي امکان کنسل کردن پرواز را دارند؟
کليه ي آژانس هايي که داراي ستاره ي"امکان کنسلي آنلاين بليت" مي باشند، اين امکان را دارند.
40. چطور پروازي را که خريده ام، کنسل کنم؟
با توجه به اينکه موتور جستجوی بلیط دخالتي در بحث کنسل کردن پروازها ندارد، لطفا درخواست خود را مستقيما با آژانس فروشنده مطرح نماييد.
41. در صورت کنسل کردن پرواز، چند درصد از مبلغ به عنوان جريمه کسر خواهد شد؟
لطفا جهت اطلاع از درصد جرايم متعارف با بخش پشتيباني موتور جستجوی بلیط تماس حاصل فرماييد.
42. در صورت کنسل کردن پرواز، ظرف چه مدتي، مبلغ به حساب من برميگردد؟
به طور معمول اين مبلغ حداکثر ظرف مدت 72 ساعت پس از درخواست کنسلي به حساب مسافر بازمي گردد. در غير اين صورت مي توانيد مورد خود را از طريق پشتيباني موتور جستجوی بلیط پيگيري نماييد.
43. آيا در صورتي که از پرواز خريداري شده استفاده نکنم، مي توانم هزينه ي بليت را پس بگيرم؟
لطفا جهت کسب اطلاع از اين موضوع با آژانس فروشنده تماس حاصل فرماييد.
44. مدارک مورد نياز جهت سوار شدن به هواپيما چيست؟ (پروازهاي داخلي و پروازهاي خارجي)
در پروازهاي داخلي ارائه ي بليت و کارت ملي براي تمامي مسافران الزامي است و در پروازهاي خارجي ارائه ي پاسپورت، ويزا (در صورت نياز) و بليت الزامي مي باشد.
45. چطور مي توانم ويزا (رواديد) کشورهاي خارجي را دريافت کنم؟
جهت دريافت ويزا با آژانس هاي مسافرتي تماس حاصل فرماييد.
46. ميزان بار مجاز براي سفرهاي داخلي و خارجي چقدر است؟
معمولا ميزان بار مجاز روي بليت شما درج شده است، همچنين مي توانيد جهت کسب اطلاعات بيشتر در اين مورد با آژانس فروشنده تماس حاصل فرماييد.
47. در سفرهاي خارجي، براي خريد ارز، نياز به مهر شدن بليت هست، به چه شکل بايد اقدام کنم؟
جهت کسب اطلاع از اين مورد با آژانس فروشنده تماس حاصل فرماييد.