توضیحات تکمیلی

کیش از هیجان‌انگیزترین مقاصد گردشگری در ایران است. پاساژهای رنگارنگ، ساحل درخشان و مرجانی آن، تفریحات آبی متنوع و بسیاری عوامل دیگر سفر به کیش را اولویت اول بسیاری قرار داده است. حتما این سوال را بارها از خود پرسیده‌اید که ارزان ترین زمان سفر به کیش چه فصل یا چه ماهی است. خصوصا اگر از آن دسته افرادی هستید که به سفر کیش و لذت بردن از تفریحات جذاب آن علاقه‌مندید و دلتان می‌خواهد به دفعات به جزیره سفر کنید، احتمالا به دنبال سفر ارزان به کیش هستید. ارزان ترین زمان سفر به کیش و در واقع هزینه سفر به کیش به ۳ عامل مهم بستگی دارد:

  • قیمت بلیط هواپیما کیش
  • قیمت هتل در کیش
  • هزینه‌های گردش و تفریح در جزیره اشاره کرد

بهترین و ارزان ترین زمان سفر به کیش

درباره ارزان ترین زمان سفر به کیش یک واقعیت مهم وجود دارد؛ و آن این است که نمی‌توان زمانی را به طور دقیق برای این سفر اعلام کرد. به دلیل نوسانات قیمت بلیط هواپیما، قیمت تور کیش و تور لحظه آخری کیش افت و خیزهای متعددی دارند. بنابراین آنچه در ادامه بیان می‌شود، نسبی است. با این حال می‌توان در برخی از دوره‌‌های زمانی بلیط هواپیما ارزان کیش را راحت‌تر پیدا کرد.

اگر در این زمان‌ها حواستان به قیمت‌ها باشد، احتمالا می‌توانید تور ارزان کیش یا بلیط چارتر کیش را با قیمت پایین بیابید. در دو دوره زمانی احتمال چنین موقعیت‌هایی بیشتر است. این دو دوره عبارتند از: بعد از تعطیلات نوروز و بعد از تعطیلات تابستان. در ادامه درباره این زمان‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

سفر ارزان به کیش بعد از تعطیلات نوروز

یکی از مهم‌ترین دوره‌های زمانی که می‌توان آن را به عنوان ارزان ترین زمان سفر به کیش دانست، بعد از تعطیلات نوروز است. در ایام نوروز مردم فرصت فراوانی برای گردش و تفریح به نقاط مختلف کشور از جمله کیش داشته‌اند. از سوی دیگر در ایام بعد از تعطیلات، کار و امور روزمره به طور جدی شروع می‌شود. بنابراین دور از انتظار نیست که بلیط ارزان کیش، تور ارزان و هتل ارزان در کیش پیدا کنید.. حتی در مواردی دیده شده است که در روزهای پایانی فرودین ماه بلیط هواپیما کیش کمتر از ۱۰۰ هزار تومان بوده است. به این ترتیب شما در این ایام می‌توانید یک سفر ارزان داخلی را برای خود و خانواده‌تان ترتیب دهید.

سفر ارزان به کیش بعد از تعطیلات تابستانی

یکی دیگر از موقعیت‌‌های مناسب برای سفر ارزان به کیش، اوائل مهرماه است. در روزهای تابستان و به دلیل تعطیل بودن مدارس، مردم فرصت مناسبی برای سفر و گردش داشته‌اند مانند ایام نوروز. بنابراین طبیعی است که تعداد سفرها بعد از این تعطیلات کاهش یابد. از سوی دیگر با باز شدن مدارس خانواده‌ها موقعیت کمتری برای سفر دارند. از این رو تعداد سفرها کاهش می‌یابد. با کاهش تعداد سفرها، قیمت بلیط هواپیما کیش ارزان‌تر می‌شود. ضمن اینکه احتمالا در این روزها می‌توانید بلیط چارتر کیش را نیز با قیمت مناسب‌تری بیابید.

جشنواره های کیش؛ خوشگذرانی یا ارزانی؟

جشنواره‌های کیش زمان مناسبی برای گردش و تفریح و لذت بردن از جاذبه‌های این جزیره هستند. در این جشنواره‌های جذاب، مسافران حسابی خوش می‌گذرانند و اوقات‌شان به خوشی سپری می‌شود. اما بعید است که در زمان‌‌های برگزاری جشنواره‌ها بتوانید پرواز کیش را به قیمت ارزان بیابید. ضمن اینکه قیمت هتل در کیش هم در این ایام پایین نیست. در واقع باید بر سر دوراهی تفریح در کیش و سفر ارزان به کیش، تصمیم‌گیری کنید.

در گذشته این جشنواره‌ها بیشتر در فصل‌های گرم سال و برای جذب مسافر برگزار می‌شد اما در سال‌های اخیر جشنواره‌های متعددی در دیگر ایام سال نیز برگزار می‌شود.

تور کیش

تور کیش راه حل مناسبی برای کاهش هزینه‌های این سفر است. بنابراین دیگر نیازی نیست که به دنبال بلیط هواپیما کیش یا قیمت هتل در کیش باشید. همه کارها و هزینه‌‌ها را تور پیگیری می‌کند. اما به غیر از این شما در جزیره باید برای خرید، جابه‌جایی و غذا هزینه کنید.

بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا

معیار دیگر برای شناختن بهترین زمان سفر به کیش، آب و هوای جزیره است. اگر گرمایی هستید، بی‌شک گرما و رطوبت جزیره در تابستان و اواخر بهار می‌تواند برای شما آزاردهنده باشد. ولی اگر بتوانید گرمای این فصل را تحمل کنید، شنا و آب‌تنی دلپذیری در آب را تجربه خواهید کرد. علاوه بر این، می‌توانید حسابی آفتاب بگیرید و با پوستی برنزه به شهر خود بازگردید. البته هتل، مراکز خرید و مراکز تفریحی و ماشین‌ها با برخورداری از بهترین کولرها و تهویه‌ها هوایی خنک و مطبوع دارند.

اما در صورتی که گرمای شدید جزیره واقعا برای شما غیرقابل تحمل است، می‌توانید در زمستان راهی کیش شوید. هوای مطبوع و خنک کیش در این ایام زمینه را برای سفری به‌یادماندنی برای شما فراهم می‌کند. همان طور که گفته شد در سال‌های اخیر جشنواره‌های کیش هم در فصول دیگری به غیر از تابستان برگزار می‌شود. به این ترتیب سرگرمی و نشاط‌تان هم سر جای خودش خواهد بود.

و در نهایت

با توجه به آنچه گفته شد، شما برای یافتن ارزان ترین زمان سفر به کیش، باید در ایام مختلف حواس‌تان به قیمت بلیط کیش و تور لحظه آخری کیش باشد. اما این موضوع را به خاطر داشته باشید که تنها ارزان بودن برای سفر به کیش کافی نیست، در سفر باید به شما خوش بگذرد. بنابراین به غیر از قیمت سفر به کیش، به دنبال علایق و اولویت‌های خودتان هم باشید.

نظرات کاربران
کاربر گرامی جهت ثبت نظر لطفا ابتدا واردشوید.
برچسب های مرتبط